от Фред Сандърс
Докато се учим да подреждаме правилно нашето разбиране за тринитарното спасение можем да открием множество ползи за евангелската мисъл. Едно от най-големите е начинът, по който трудното учение за увереността в спасението може да намери точното си място. Учението за увереността може да бъде хлъзгаво. Дори протестантската евангелска традиция, която осъзнава необходимостта от формулирането на едно учение за увереността, което отговаря на библейското свидетелство за уверност във вярата отдавана честно признава, че то трябва да бъде обърнато едновременно и в обратната посока. То трябва да ме увери, че аз, дори аз, съм спасен. Но то трябва да го направи като се обърне за това в посока различна от мен самия към някаква друга обективна реалност. Да се изкаже твърде обективно ученнието за сигурността означава вярващият да бъде оставен да гледа един изкупителен спектакъл, който го уверява с абсолютна сигурност, че някой е спасен, но оставя отворен, пристеснително отоврен, въпросът дали той е този някой. Да изкажем учението прекалено субективно обаче означава да насочим вниманието на вярващия към феномена на собствената му биография, опит и съвест, където не можем да намерим основа за спасение. Едно добре обосновано учение за сигурността трябва да подчертава уверената изповед, че макар аз да съм изгубен ако гледам на самия себе си, аз всъщност не съм в себе си, а в Христос където, съм истински спасен.
Има още →